...

Коли слід звертатися до логопеда ?

Пам'ятка для батьків "Коли потрібно іти до логопеда?"

Якщо в 2 роки:

- Дитина не реагує на ім'я, не виконує прості інструкції, не любить, коли читають книжки;

- Дитина виконує інструкції лише підкріплені жестом чи в знайомих, побутових ситуаціях;

- У дитини в лексиконі лише звуконаслідування чи обриси слів (слово з голосних, перший склад);

- Дитина не наслідує гру однолітків чи побутові дії дорослих, гра маніпулятивна і одноманітна;

- У дитини відсутній вказівний жест, жести "так", "ні", "бувай";

- Дитина не реагує на слова "стоп", "не можна", "підійде до мене", уникає погляду в очі чи обійм;

- Дитина боїться певних побутових звуків, голосів чи навпаки, не реагує на дуже гучні;

- Дитина не може показати на собі руки, ноги, живіт, вуха, ніс;

- Дитина не може назвати близьких

І при тому: є особливості харчування (тільки перемелена їжа, обмежений раціон, не користується ложкою і чашкою), не ходить на горщик, самостійно не роздягається, не може впіймати м'ячик жодного разу з 3 спроб, все ще облизує предмети, не може скласти вежу з кубиків.

Якщо в 3 роки:

- Дитина не задає чи задає рідко питання;

- Дитина не будує трислівних речень, не використовує прикметники;

- Дитина не використовує дієслів чи в мовленні переважають дієслова;

- Дитина не розрізняє чи не називає основні кольори і форми;

- Дитина плутає близькі за значенням слова: ложка - виделка, гуска - качка, яблуко - груша;

- Дитина не розуміє прості причинно наслідкові зв'язки: ваза розбилася - хлопчик плаче чи не може переказати коротке оповідання "Дівчинка купила кульку. Дівчинка йде на свято";

- Дитина не розрізняє поняття "один - багато", "їстівне - не їстівне", "він-вона";

- Дитина не використовує займенників "Я", "Ти", "Моє";

- Дитина не розуміє просторові поняття: "вгорі, внизу, спереду, позаду, праворуч, ліворуч";

- Дитина не може повторити правильно за дорослим трискладові слова, односкладові слова, двоскладові із закритим складом (машина, фен, кішка).

Якщо в 4 роки:

- У дитини відсутні чи не правильно вимовляє звуки "с, ш, з, ж, ч, ц";

- Дитина не може вести діалог, не ініціює діалог на соціальні теми;

- У дитини відсутня сюжетно- рольова гра чи сюжет один і той самий;

- Дитина не може скласти розповідь за сюжетним малюнком, а просто описує його;

- Дитина не може скласти речення з поясненням причини події: "Дівчинка плаче, бо...";

- Мовлення дитини аграматичне, не правильно узгоджує слова за родами та відмінками;

- Дитина не використовує чи використовує не правильно відмінки "на, під, в, за, над".

Якщо в 5 років:

- У дитини відсутні чи не правильно вимовляє звуки "л, р";

- Дитина не може скласти розповідь за сюжетними малюнками, переказати казку, що відбувалося протягом дня;

- Дитина не може зробити оцінку поведінці людини;

- Дитина не розуміє поняття, що означає характер людини;

- Дитина не може підібрати антоніми до слів;

- Дитина не може скласти речення з планом дій;

- Дитина не знає професії та не може розказати про рід діяльності людей;

- У дитини відсутні слова вмістилища, присвійні прикметники, відносні прикметники (курник, бабусині, дерев'яні).

Якщо в 6 років:

- У дитини виникають проблеми із оволодінням читанням та письмом.

Возможно, это изображение текст

Accessibility menu
Contrast settings
Font size
Letter spacing
Line height
Obrazki
Font
Reset the settings