Тиждень безпеки в ЗДО
Тематичний тиждень "Безпека"
Тип проекту: інформаційно - пізнавальний.
Учасники проекту: діти старшої групи, вихователь Черната К.І., батьки.
Тривалість проекту: короткочасний, 1тиждень.
Проблема:
У дошкільному віці проблематично прищеплювати навички безпечної поведінки в екстремальних ситуаціях внаслідок малого життєвого досвіду. Діти дошкільного віку виявляються абсолютно непідготовленими до відповідальності за власну і чужу життя. Можна навчити дитину правильно відповідати на питання по безпечній поведінці, як правильно діяти в певній ситуації, але маленький діти не мають здатність розпізнавати небезпеку в тій чи іншій ситуації і моментально діяти в ній. Відпрацювати з дітьми всі можливі ситуації, в які вони можуть потрапити, неможливо. Тому дуже важливо сформувати у дитини поняття «небезпека - безпека», що дозволяють йому самостійно визначати статус ситуації в різних сферах життя і діяти в ній.
Актуальність проекту:
Найцінніше в нашому житті - це діти. Життя, здоров'я і безпеку дошкільнят повністю залежить від оточуючих їх дорослих і ми прекрасно розуміємо що вони, сама незахищена та вразлива частина нашого населення. Пізнаючи навколишній світ, вони часто стикаються з небезпеками і стають жертвами свого незнання, безпечності та легковажності. У них немає досвіду, знань, і не сформовані навички безпечної поведінки.
Головна мета по вихованню безпечної поведінки у старших дошкільників - дати кожній дитині основні поняття небезпечних для життя ситуацій, особливостей поведінки в них і вміння правильно поводитися в різних ситуаціях, застосувати ці знання.
Мета:
- познайомити дітей з професіями рятувальник, пожежний, поліцейський;
- удосконалювати знання про безпеку вдома, на вулиці, в дитячому садку.
Завдання:
- закріпити уявлення дітей про небезпеки, які можуть виникнути в побуті, на вулиці, в дитячому саду;
- закріпити знання про спеціальні професії;
- закріпити нові знання з опорою на життєвий досвід;
- розвивати вміння працювати спільно, отримувати задоволення від спільної роботи;
- використовувати отримані знання в повсякденному житті, творчої діяльності.
Передбачуваний результат проекту:
Діти знають і застосовують на практиці правила безпечної поведінки на вулиці, в побуті, в дошкільному закладі; знають і називають служби які надають допомогу.
Етапи реалізації проекту.
І. Підготовчий етап
- планування діяльності, спрямованої на реалізацію проекту;
- підбір методичної та художньої літератури з теми;
- підбір інформації для батьків і дітей;
- індивідуальні бесіди з батьками з підготовки до проекту;
- поповнення розвиваючого середовища дидактичним посібником (гри, ілюстрації, презентації).
ІІ. Основний етап
Понеділок.
Тема: «Професія рятувальник»
1. Бесіда з дітьми та перегляд презентації «Рятувальник - професія століття».
Мета: удосконалювати знання дітей про професії, її призначення.
2. Малювання «Рятувальник».
Мета: удосконалювати вміння передавати в малюнку знання про дії рятувальників.
3. Сюжетно - рольова гра «Рятувальники».
Мета: удосконалювати знання про професії - рятувальник, вміння дітей відображати в грі взаємини людей в різних ситуаціях.
4. Сюжетно-рольова гра «Пошуковий загін».
Мета: виховувати почуття відповідальності за товаришів, бажання прийти на допомогу.
5. Перегляд відеофільму «Професія рятувальник».
Мета: удосконалювати вміння дітей бачити головну думку твору, з'ясувати як би діти поступили в екстремальній ситуації.
5. Робота з батьками – консультація ( Мережа інтернет Facebook та Viber групі ) - «Правила дорожнього руху»
Вівторок.
Тема: «Безпека на вулиці».
1. Бесіда: «Безпека на вулиці».
Мета: удосконалювати знання дітей про правила поведінки на вулиці, про місця для ігор.
2. Сюжетно рольова гра «ДАЇ».
Мета: формувати у дітей основи безпеки власної життєдіяльності.
3. Бесіда: «Правила поведінки з незнайомими людьми».
Мета: удосконалювати знання про правила поведінки з незнайомими людьми.
4. Розгляд та обговорення плакату «Азбука безпеки».
Мета: формувати вміння висловлювати свої думки, судження.
5. Доміно «Дорожні знаки»
6. Перегляд мультфільмів «Смішарики» «Дорожня абетка»;
7. Читання художньої літератури:
- С. Міхалков «Моя вулиця»
- О. Бедарев «Якби ...»
- Я.Пішумов «Найкращий пішохід» і ін.
8. Робота з батьками спільні поробки на тему: «Мій улюблений світлофор»
9. Консультації батькам: «Батько-водій, пам'ятай!», «Правила перевезення дітей» (Мережа інтернет Facebook та Viber групі)
Середа.
Тема: «Безпека на дорозі».
1. Бесіда: «Безпека на дорозі»
Мета: удосконалювати знання дітей про правила дорожнього руху і важливості їх дотримання.
2. Розгляд та обговорення стенду «Поради Світлофорчика».
Мета: формування у дітей власної безпеки на дорогах міста.
3. Сюжетно - рольова гра «На вулицях міста».
Мета: удосконалювати вміння застосовувати знання в практичних ігрових ситуаціях.
4. Настільні, дидактичні ігри: лото «Правила дорожнього руху», «З Хрюша через дорогу».
Мета: удосконалювати знання про правила дорожнього руху.
5. Бесіда «Вулиця міста».
Мета: уточнити і закріпити знання дітей про правила поведінки на вулиці, про види транспорту, про правила дорожнього руху.
6. Складання розповіді по картині «Вуличний рух» або подібної;
7. Конструювання «Вулиці нашого міста», «Гараж для машини», «Широка і вузька дорога»;
8. Пам'ятка для дітей та батьків «Знай правила дорожнього руху».
(Мережа інтернет Facebook та Viber групі)
9. Робота з батьками виготовлення дорожніх знаків.
Четвер.
Тема: «Безпека вдома і
в дитячому саду»
1. Бесіда: «Безпека вдома і в дитячому саду»
Мета: формувати знання дітей про правила безпеки вдома і в дитячому садку.
2. Перегляд презентації «Небезпечні предмети».
Мета: виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я.
3. Гра - ситуація «Перша допомога».
Мета: дати первинні знання дітям про надання першої допомоги.
4. Сюжетно - рольова гра «Швидка допомога».
Мета: виховувати почуття відповідальності, вміння приходити на допомогу.
5. Дидактична гра «Кому, що потрібно для роботи?»
Мета: удосконалювати знання про предметах побуту, правила користування ними.
6. Дидактична задача: «Про що говорить світлофор»
Мета: Закріплювати знання сигналів світлофора і відповідних їм дій пішоходів.
7. Малювання на тему «Небезпечні предмети» (заборонні знаки)
8. Бесіда «Хто стукає в двері до мене?»
Мета: обговорити небезпечні ситуації, які можуть виникнути при контакті з незнайомими людьми вдома, навчити дітей як вести себе в таких ситуаціях.
П'ятниця.
Тема: «Пожежна безпека»
1. Бесіда: «Причини виникнення пожеж».
Мета: удосконалювати знання про причини виникнення пожежі; закріпити правила поведінки під час пожежі.
2. Малювання. Тема: «Пожежа» (за казкою С. Маршака).
Мета: формувати вміння в малюнку передавати зміст твору.
3. Сюжетно-рольова гра «Надзвичайна ситуація».
Мета: формувати основи безпечної поведінки в побуті, вміння викликати на допомогу рятівників-пожежних.
4. Сюжетно-рольова гра «Пожежники на навчаннях».
Мета: удосконалювати знання дітей про професії пожежних; вміння швидко реагувати на надзвичайну ситуацію.
5. Розгляд та обговорення стенду «Я знаю правила пожежної безпеки». Мета: підвести підсумок про отримані знання.
6. Пам'ятка для дітей та батьків «Пожежна безпека».
7. Бесіди «Сірники не руш! В сірниках - вогонь! .. »,« Вогонь: друг чи ворог? »;
8. Моделювання ситуації «Якщо раптом сталася пожежа ...»;
ІІІ. Заключний етап: Створення виставки малюнків і виробів «Безпека в нашому житті»
Мета: актуалізувати знання дітей про безпечну поведінку на дорозі.
Очікуваний результат:
Діти освоїли знання про професії, використовують на практиці правила безпеки у всіх сферах життя людини.