Користь дихальної гімнастики для фізичного розвитку дітей

Ми дихаємо, а значить живемо! Всі ми бажаємо міцного здоров’я собі, своїм дітям, родичам, друзям… Та не завжди задумуємося, що саме від нашого дихання залежить і наше здоров'я. Усі фізичні вправи певною мірою пов’язані з функцією дихання, тому будь-які види фізичної культури в широкому розумінні можна вважати дихальною гімнастикою. Дихальна гімнастика відіграє важливу роль в оздоровленні організму, тому дошкільників обов’язково потрібно навчати дихати правильно. Але як правильно? Вдих повинен проводитися через ніс, а видих через рот. При вдиху стежити, щоб плечі не підіймалися, а під час видиху плавно видихати повітря, щоб щоки не роздувалися. Аби вдих був поглибленим, дітям пропонують конкретне й зрозуміле завдання — «понюхати квітку». Для цього під час вдиху їм слід припідняти голову, випрямити шию.

Дихальні вправи сприяють насиченню киснем кожної клітинки організму. Уміння керувати диханням сприяє вмінню керувати собою. Крім того, правильне дихання стимулює роботу серця, головного мозку і нервової системи, позбавляє людину від багатьох хвороб, покращує травлення (перш ніж їжа переварена і засвоєна, вона повинна поглинути кисень з крові й окислитися). Дихальна гімнастика розвиває ще недосконалу дихальну систему дитини, зміцнює захисні сили організму і має ряд переваг.

А щоб така гімнастика стала ще й цікавою для малечі, пропоную з нескладного побутового матеріалу, який знайдеться в кожному домі, виготовити незвичайні посібники. Ви й ваші діти отримають не лише користь, а й веселу гру!

Вправи дихальної гімнастики для дітей дошкільного віку.

  • «Король вітрів»

Мета: Формувати в дітей валеологічні знання, тренувати навички правильного носового дихання, зміцнювати м'язи обличчя.

Матеріал: Паперові вертушки або кольорові кульки на нитці.

Хід: Ведучий розповідає: «Зібралися якось вітри зусібіч світу й засперечалися, хто з них найдужчий. Далі влаштували змагання: який же вітер з-поміж них дме

найсильніше?» Діти по двоє дмуть на вертушку (перемагає той, чия вертушка довше крутиться; або той, чия підвішена на нитці кулька підлетить найвище (три

спроби).

Ведучий застерігає: Коли дмухаєш, повітря вдихається через ніс і різко видихається дитиною через рот. З кожної команди обирають найвправнішого, й ці діти

змагаються між собою. Переможець стає «королем вітрів».

  • «Вітерець у пляшечці»

Мета: Тренувати навички правильного носового дихання, зміцнювати м'язи обличчя.

Матеріал: Цей посібник виготовлений із пластикової пляшки, різнокольорового паперу, кульок пінопласту, трубочки для коктейлю.

Хід: Діти дмуть через коктейльну трубочку у пластикову пляшечку, піднімаючи кульки пінопласту, утворюючи «вітер».

  • «Завбачливі хом'ячки»

Мета: Формувати в дітей основи елементарних знань про роботу органів дихання людини, вчити носового дихання та координації рухів.

Матеріал: Два стільці, аркуші паперу, 4-5 фантів («зернин»).

Хід : Ведучий розповідає дітям, що хом'ячки зберігають запаси їжі між щічок. Пропонує малим стати хом'ячками й перенести через «болото» «зернини». Кожен

учасник гри бере в руку фант («зернину»), надимає щоки й рухається від стільця до стільця (долає «болото») по розкладених на підлозі аркушах паперу

(«купинах»). Залишивши фант на стільці, плескає себе по щоках, видихаючи повітря, й по "купинах" повертається назад.

  • «Пір'їнки»

Мета: Формувати, зберігати, зміцнювати й відновлювати фізичне здоров'я дітей, вправляти у правильному носовому диханні, зміцнювати дихальні м'язи.

Матеріал: 4 стільці, 2 мотузки, 10 жмутиків пір’їнок, зв’язаних по три штуки.

Хід: Поміж стільців натягують мотузку з прив'язаними до неї жмутиками пір'їнок на відстані 10 см один від одного. Учасники гри розподіляються на дві команди

й розташовуються біля мотузки навпроти пір'їнок на відстані 50 см.

На сигнал вихователя, глибоко вдихнувши повітря носом, потужним видихом здмухують пір'їнки. Щоб зробити потужний видих, губи треба скласти трубочкою, а

щоки надути.

  • «Віхола»

Мета: Виправляти у правильному носовому диханні, зміцнювати дихальні м'язи.

Матеріал: Поліетиленовий пакетик з намальованим на ньому образом дерева, сніговичка, зайчика тощо; кульки пінопласту ; трубочки для коктейлю.

Хід: Діти дмуть через коктейльну трубочку у поліетиленовий пакетик, піднімаючи кульки пінопласту, утворюючи «віхолу».

  • «Булькання»

Мета: Виховувати в дітей потяг до здорового способу життя, відновлювати носове дихання, формувати ритмічний видих, поглиблювати його.

Матеріал: Склянки, на третину наповнені водою, соломинки, фанти.

Хід: Біля кожної дитини на столі стоїть склянка з водою та соломинкою.

Вихователь показує, як правильно видувати повітря через соломинку, щоб отримати тривале булькання (глибоко вдихати через ніс, потім робити глибокий довгий

видих через соломинку).

  • «Совонька-сова»

Мета: Формувати в дітей практичні вміння та навички, які сприяють зміцненню дихальної системи, розвивати корекцію руху рук з дихальними рухами дитячої

груднини, сприяти поліпшенню функцій дихання.

Хід: Діти сидять півколом біля ведучого. На сигнал «День!» повільно повертають голову праворуч-ліворуч. На сигнал «Ніч!» дивляться вперед і змахують

руками – «крилами». Опускаючи їх донизу, протяжно, без напруги, промовляють: «У-у-ф-ф». Гра повторюється 2-4 рази.

  • «Чия кулька далі»

Мета: Формувати в дітей дбайливе ставлення до власного здоров'я, зміцнювати коловий м'яз рота, тренувати правильне ротове дихання.

Матеріал: Стіл, дві пінг-понгові кульки різного кольору, два кубики (ґудзики).

Хід: Діти розподіляються на пари, й кожен обирає свою пінг-понгову кульку. За командою вихователя, діти вдихають повітря через ніс і ротовим

видихом дмуть на свою кульку. На місці, де вона зупиниться, ставлять збоку кубик або кладуть ґудзик відповідного кольору.

  • «Кулька луснула»

Мета: формувати в дітей навички грудно-черевного дихання; вчити правильно стулювати уста, включати носове дихання, дбайливо ставитися до

органа нюху.

Хід: Ведучий пропонує «надути кульку». Надуваючи кульку, діти широко розводять руки в сторони й глибоко вдихають носом. Видихаючи повітря в

уявну кульку через рот, вимовляють: «Ф-ф-ф», повільно з'єднуючи долоні під «кулькою». Потім на оплеск ведучого "кулька лускається" - діти плещуть

у долоні. З кульки виходить повітря — діти вимовляють: «Ш-ш-ш», витягаючи губи трубочкою, й кладуть руки на коліна.

Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування