....

Тиждень безпеки в ЗДО

Тематичний тиждень "Безпека"

Тип проекту: інформаційно - пізнавальний.

Учасники проекту: діти старшої групи, вихователь Черната К.І., батьки.

Тривалість проекту: короткочасний, 1тиждень.

Проблема:

У дошкільному віці проблематично прищеплювати навички безпечної поведінки в екстремальних ситуаціях внаслідок малого життєвого досвіду. Діти дошкільного віку виявляються абсолютно непідготовленими до відповідальності за власну і чужу життя. Можна навчити дитину правильно відповідати на питання по безпечній поведінці, як правильно діяти в певній ситуації, але маленький діти не мають здатність розпізнавати небезпеку в тій чи іншій ситуації і моментально діяти в ній. Відпрацювати з дітьми всі можливі ситуації, в які вони можуть потрапити, неможливо. Тому дуже важливо сформувати у дитини поняття «небезпека - безпека», що дозволяють йому самостійно визначати статус ситуації в різних сферах життя і діяти в ній.

Актуальність проекту:

Найцінніше в нашому житті - це діти. Життя, здоров'я і безпеку дошкільнят повністю залежить від оточуючих їх дорослих і ми прекрасно розуміємо що вони, сама незахищена та вразлива частина нашого населення. Пізнаючи навколишній світ, вони часто стикаються з небезпеками і стають жертвами свого незнання, безпечності та легковажності. У них немає досвіду, знань, і не сформовані навички безпечної поведінки.

Головна мета по вихованню безпечної поведінки у старших дошкільників - дати кожній дитині основні поняття небезпечних для життя ситуацій, особливостей поведінки в них і вміння правильно поводитися в різних ситуаціях, застосувати ці знання.

Мета:

  • познайомити дітей з професіями рятувальник, пожежний, поліцейський;
  • удосконалювати знання про безпеку вдома, на вулиці, в дитячому садку.

Завдання:

  • закріпити уявлення дітей про небезпеки, які можуть виникнути в побуті, на вулиці, в дитячому саду;
  • закріпити знання про спеціальні професії;
  • закріпити нові знання з опорою на життєвий досвід;
  • розвивати вміння працювати спільно, отримувати задоволення від спільної роботи;
  • використовувати отримані знання в повсякденному житті, творчої діяльності.

Передбачуваний результат проекту:

Діти знають і застосовують на практиці правила безпечної поведінки на вулиці, в побуті, в дошкільному закладі; знають і називають служби які надають допомогу.

Етапи реалізації проекту.

І. Підготовчий етап

  • планування діяльності, спрямованої на реалізацію проекту;
  • підбір методичної та художньої літератури з теми;
  • підбір інформації для батьків і дітей;
  • індивідуальні бесіди з батьками з підготовки до проекту;
  • поповнення розвиваючого середовища дидактичним посібником (гри, ілюстрації, презентації).

ІІ. Основний етап

Понеділок.

Тема: «Професія рятувальник»

1. Бесіда з дітьми та перегляд презентації «Рятувальник - професія століття».

Мета: удосконалювати знання дітей про професії, її призначення.

2. Малювання «Рятувальник».

Мета: удосконалювати вміння передавати в малюнку знання про дії рятувальників.

3. Сюжетно - рольова гра «Рятувальники».

Мета: удосконалювати знання про професії - рятувальник, вміння дітей відображати в грі взаємини людей в різних ситуаціях.

4. Сюжетно-рольова гра «Пошуковий загін».

Мета: виховувати почуття відповідальності за товаришів, бажання прийти на допомогу.

5. Перегляд відеофільму «Професія рятувальник».

Мета: удосконалювати вміння дітей бачити головну думку твору, з'ясувати як би діти поступили в екстремальній ситуації.

5. Робота з батьками – консультація ( Мережа інтернет Facebook та Viber групі ) - «Правила дорожнього руху»

Вівторок.

Тема: «Безпека на вулиці».

1. Бесіда: «Безпека на вулиці».

Мета: удосконалювати знання дітей про правила поведінки на вулиці, про місця для ігор.

2. Сюжетно рольова гра «ДАЇ».

Мета: формувати у дітей основи безпеки власної життєдіяльності.

3. Бесіда: «Правила поведінки з незнайомими людьми».

Мета: удосконалювати знання про правила поведінки з незнайомими людьми.

4. Розгляд та обговорення плакату «Азбука безпеки».

Мета: формувати вміння висловлювати свої думки, судження.

5. Доміно «Дорожні знаки»

6. Перегляд мультфільмів «Смішарики» «Дорожня абетка»;

7. Читання художньої літератури:

  1. С. Міхалков «Моя вулиця»
  2. О. Бедарев «Якби ...»
  3. Я.Пішумов «Найкращий пішохід» і ін.

8. Робота з батьками спільні поробки на тему: «Мій улюблений світлофор»

9. Консультації батькам: «Батько-водій, пам'ятай!», «Правила перевезення дітей» (Мережа інтернет Facebook та Viber групі)

Середа.

Тема: «Безпека на дорозі».

1. Бесіда: «Безпека на дорозі»

Мета: удосконалювати знання дітей про правила дорожнього руху і важливості їх дотримання.

2. Розгляд та обговорення стенду «Поради Світлофорчика».

Мета: формування у дітей власної безпеки на дорогах міста.

3. Сюжетно - рольова гра «На вулицях міста».

Мета: удосконалювати вміння застосовувати знання в практичних ігрових ситуаціях.

4. Настільні, дидактичні ігри: лото «Правила дорожнього руху», «З Хрюша через дорогу».

Мета: удосконалювати знання про правила дорожнього руху.

5. Бесіда «Вулиця міста».

Мета: уточнити і закріпити знання дітей про правила поведінки на вулиці, про види транспорту, про правила дорожнього руху.

6. Складання розповіді по картині «Вуличний рух» або подібної;

7. Конструювання «Вулиці нашого міста», «Гараж для машини», «Широка і вузька дорога»;

8. Пам'ятка для дітей та батьків «Знай правила дорожнього руху».

(Мережа інтернет Facebook та Viber групі)

9. Робота з батьками виготовлення дорожніх знаків.

Четвер.

Тема: «Безпека вдома і

в дитячому саду»

1. Бесіда: «Безпека вдома і в дитячому саду»

Мета: формувати знання дітей про правила безпеки вдома і в дитячому садку.

2. Перегляд презентації «Небезпечні предмети».

Мета: виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я.

3. Гра - ситуація «Перша допомога».

Мета: дати первинні знання дітям про надання першої допомоги.

4. Сюжетно - рольова гра «Швидка допомога».

Мета: виховувати почуття відповідальності, вміння приходити на допомогу.

5. Дидактична гра «Кому, що потрібно для роботи?»

Мета: удосконалювати знання про предметах побуту, правила користування ними.

6. Дидактична задача: «Про що говорить світлофор»

Мета: Закріплювати знання сигналів світлофора і відповідних їм дій пішоходів.

7. Малювання на тему «Небезпечні предмети» (заборонні знаки)

8. Бесіда «Хто стукає в двері до мене?»

Мета: обговорити небезпечні ситуації, які можуть виникнути при контакті з незнайомими людьми вдома, навчити дітей як вести себе в таких ситуаціях.

П'ятниця.

Тема: «Пожежна безпека»

1. Бесіда: «Причини виникнення пожеж».

Мета: удосконалювати знання про причини виникнення пожежі; закріпити правила поведінки під час пожежі.

2. Малювання. Тема: «Пожежа» (за казкою С. Маршака).

Мета: формувати вміння в малюнку передавати зміст твору.

3. Сюжетно-рольова гра «Надзвичайна ситуація».

Мета: формувати основи безпечної поведінки в побуті, вміння викликати на допомогу рятівників-пожежних.

4. Сюжетно-рольова гра «Пожежники на навчаннях».

Мета: удосконалювати знання дітей про професії пожежних; вміння швидко реагувати на надзвичайну ситуацію.

5. Розгляд та обговорення стенду «Я знаю правила пожежної безпеки». Мета: підвести підсумок про отримані знання.

6. Пам'ятка для дітей та батьків «Пожежна безпека».

7. Бесіди «Сірники не руш! В сірниках - вогонь! .. »,« Вогонь: друг чи ворог? »;

8. Моделювання ситуації «Якщо раптом сталася пожежа ...»;

ІІІ. Заключний етап: Створення виставки малюнків і виробів «Безпека в нашому житті»

Мета: актуалізувати знання дітей про безпечну поведінку на дорозі.

Очікуваний результат:

Діти освоїли знання про професії, використовують на практиці правила безпеки у всіх сферах життя людини.

Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування